Vi står op klokken 06:30, og efter at have spist morgenmad, vandrer vi den halve time det tager at gå til instituttet. Luften er kølig, og solen skinner.
Klokken 8:30 ringer vi til bilforhandleren, og arrangerer afhentning af bilen vi prøvekørte forleden. Han lover at han vil hente os på instituttets parkeringsplads klokken 13:00.
Dagen bruges på at afslutte mit arbejde, og overlevere det. Morgenen blev brugt på at lave grafer med brachiopod data. Efterfølgende lægges sidste hånd på mit projekt, som overleveres til Heinz kl 12:30, en halv time før vores aftale med forhandleren.
Det tager lidt tid at tage afsked, så vi ender med at løbe ned på parkeringspladsen kl 13:10. Forhandleren er dog forsinket, så vi når ned et kvarters tid før han ankommer.
Han kører os til sit kontor, hvor vi aftaler de sidste detaljer. Bilen er ikke helt klar, så han følger os over til en café på den modsatte side af gaden, og køber kaffe til os.
Imens køres bilen til et testcenter, for at få fornyet sit smog check certifikat.
Bilen, en 3 år gammel International Harvester Scout 80 fra 1965, koster US$ 1.625,- dertil skal vi betale skatter og afgifter, ialt US$ 1.709,25,-
Richard bemærker straks at den i modsætning til hans Land Rover, er beklædt med tæpper.
Jeg kører os tilbage til instituttet, hvor vi læsser vores ting. Heldigvis er der andre der kan låse os ind, da min egen nøgle blev afleveret tidligere.
Når bilen er pakket, kører vi tilbage til min lejlighed. Richard giver bilen en grundig støvsugning, mens jeg vasker tøj.
Da klokken bliver 8 tager vi os en dansk Tuborg med ned til poolen for at slappe af.
Efterfølgende går vi til en kinesisk restaurant, der ligger rundt om hjørnet. Desværre er den lukket, så vi tager videre til “The Tahitian“, og får et skønt måltid. Hjem og i seng klokken 11:30, begge stop mætte.
1 thought on “Vi køber bil i USA, en International Harvester Scout 80 – Californien 1968”